Monumentendag 2024

Op vrijdag 13 september ontvingen wij de groepen 8 van de basisscholen van Montfoort.

Op 14 september werd onze openstelling opgeluisterd door het zangkoor Zanglust uit Linschoten. Zij maakten een kerkpadtour en deden daarbij ook ons kerkgebouw aan.

De leden van het koor, onder leiding van dirigent Geerten Liefting, reisden met een bus vanuit Linschoten naar Woerden en vervolgens naar Oudewater, Haastrecht en Montfoort. Het ging om monumentale kerken met een eigen geschiedenis, die in verband met de landelijke Open Monumentendag toegankelijk waren voor publiek.

In Woerden was het optreden rond 11.00 uur in de Lutherse Kerk aan de Jan de Bakkerstraat 11.  Ca. 12.00 uur en werd er gezongen in Oudewater in de St. Franciscuskerk in de Kapellestraat. Aansluitend was er om 13.00 uur een optreden in Hervormde kerk van Haastrecht aan het Kerkplein. De regiotour werd rond 14.00 uur afgesloten in onze kerk aan het pastoor Spaanplein.

De optredens duurde ongeveer 20 minuten.. De toegang was gratis. Meer informatie over het koor Zanglust: www.zanglust.nl